وبلاگ

معرفی عوامل انیمیشن (3)

معرفی عوامل انیمیشن (3)

 
 

متخصص ریگ شخصیت- Character Rigger

تنظیم کننده های شخصیت این کار را از طریق درک کامل فیزیک و آناتومی، سیستم عامل هایی مانند UNIX و نرم افزارهایی مانند Autodesk Maya ، Motion Builder ، 3D Studio Max و XSI به دست می آورند.

فرآیند ریگ شخصیت ها یک فرآیند بسیار خسته کننده است. این کار به خلاقیت ، دقت و دقت در جزئیات نیاز دارد. بدین ترتیب ، متخصص ریگ شخصیت وظیفه استفاده از برنامه های رایانه ای را برای ایجاد اسکلت با ایجاد یک سری استخوان دارند که تغییر شکل می دهند و قسمت های خاصی از شخصیت را متحرک می کنند. ریگ شخصیت همچنین می توانند به توسعه ابزاری برای فرایندهای تولید انیمیشن ، همکاری با مدل سازها و انیماتورها و ایجاد تکنیک های جدید برای حل چالش های تولید شخصیت کمک کنند.

 

طراح کالر کی- Color Key Artist

هنرمندان کلید رنگ ، نقاشی های زمینه ای و کلیدهای رنگی ایجاد می کنند آنها چشم تیز رنگی بهمراه مهارتهای پیشرفته نرم افزاری دارند. هنرمندان کلیدی رنگ ممکن است از برنامه هایی مانند Adobe Illustrator و Photoshop برای یک ظاهر طراحی رنگ استفاده کنند.در صنعت انیمیشن یا طراحی بازی ، هنرمندان کلیدی رنگی طرح های رنگی را در انیمیشن ها توسعه می دهند ، آنها پس زمینه های انیمیشن را رنگ آمیزی و طراحی می کنند و با مدیران فنی در زمینه سبک کار تبادل نظر می کنند.

 

هنرمند ترکیب کار- Compositing Artist

هنرمندان ترکیب کار از مهمترین بازیگران در روند تولید هستند. آنها وظیفه کمک به ایجاد انیمیشن ، فیلم یا پروژه نهایی نهایی را با شناسایی خطاها و توسعه استراتژی های ترکیب بندی دارند که نتیجه آن ایجاد یک نگاه متعادل است. هنرمندان آهنگساز ممکن است از نرم افزارهای ترکیبی مانند Adobe After Effects ، Flame 3D Visual Effects (VFX) ،Motion 5 ، Nuke یا سایر موارد برای کمک به لمس نهایی استفاده کنند.

هنرمندان ترکیب کار برای کمک به ایجاد محصول نهایی نهایی با مدیران FX همکاری می کنند. هنرمند ترکیب کار  خطاهایی را تصحیح می کند که ممکن است توسط سایر بخشها پیش بینی نشده باشد. همچنین هنرمندان ترکیب کار  ممکن است با نورپردازی و عناصر کنش دیجیتالی یا زنده کار کنند.

 

هنرمند مفهومی (طراح سبک)- Concept Artist

هنرمندان مفهومی، "conceptual artists" نیز نامیده می شوند، تصویری از ایده ها را برای استفاده در زمینه هایی مانند انیمیشن، تصویر کتاب های کمیک، بازی، تبلیغات، چاپ و موارد دیگر ایجاد می کنند. هنرمندان مفهومی با سایر بخشهای هنری همکاری می کنند تا از تجسم صحیح سبک در هر قسمت از پروژه تاثیر بگذارند. کانسپت آرتیست ها یک مجموعه مهارت منحصر به فرد دارند. آنها مهارت استفاده از رنگ، مداد، برنامه های نرم افزاری یا هر آنچه برای ترسیم سلاح، وسایل نقلیه، محیط ها، گرافیک ها یا شخصیت های مورد نیاز برای هر پروژه خاصی لازم است را فرا گرفته اند.

 

نقاش دیجیتال-  Digital Painter

نقاشان دیجیتال با انیمیشن ترسیم شده دوبعدی ، انیمیشن رایانه ای دو بعدی و انیمیشن سه بعدی رایانه ای کار می کنند. آنها به تصاویر ایجاد شده توسط انیماتورها رنگ اضافه می کنند و به عنوان بخشی از یک تیم متشکل از کمپوزیتورها ، هنرمندان کلیدی رنگ و کانسپت آرتیست ها کار می کنند. کل تیم تحت مدیریت رنگ و ترکیب دیجیتال کار می کنند.

آنها در صورت لزوم از نرم افزاری مانند فتوشاپ ، Toon Boom ، Illustrator ، Animo  و / یا Opus Creator رنگ را اضافه می کنند. نقاشان دیجیتال نگاهی تیزبین به رنگ و جزئیات دارند. این هنرمندان خوب همچنین روند انیمیشن را درک می کنند ، که به آنها کمک می کند تصاویر دیدنی ارائه دهند.

 

کارگردان- Director

کارگردانان به تهیه کنندگی فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، تئاتر زنده، تولیدات انیمیشن و سایر هنرهای نمایشی توسط بازیگران ناظر، گروه دوربین و سایر کارمندان کمک می کنند. به طور خلاصه، کارگردان کل تولید را "کارگردانی" می کند. در برخی موارد، کارگردان نیز خالق پروژه است، بنابراین ممکن است چشم انداز را فراهم کند و سبک بصری تولید را تعیین کند. اگر کارگردان دکوپاژ را قبلاً ننوشته باشد، با فیلمساز، فیلمنامه نویس، طراحان و تهیه کنندگان همکاری نزدیک خواهد کرد تا قبل از شروع تولید، یک طرح و کارگردانی نهایی برای قطعه ارائه دهد.

کارگردانان مسئولیت زیادی دارند. محصول نهایی تا حد زیادی در دست آنهاست و باید طبق خواسته مشتری تحویل داده شود. اگر این محصول ساخته خود کارگردانان باشد (از فیلمنامه تا محصول نهایی)، او هنوز هم باید پاسخگوی سرمایه گذاران باشد ، یعنی محصول نهایی باید آنقدر خوب باشد که بتواند سود کسب کند. علاوه بر تولید یک فیلم ، سریال تلویزیونی ، تبلیغاتی یا ویدئویی که می فروشد ، مدیران همچنین باید مدیریت ، بودجه بندی ، زمان بندی ، استخدام و اخراج را نیز بر عهده بگیرند.