وبلاگ

تاریخچه انیمیشن

تاریخچه انیمیشن

 

 

 

 تاریخچه انیمیشن رایانه ای از اوایل دهه 1940 و 1950 آغاز شد ، زمانی که مردم شروع به آزمایش گرافیک رایانه ای کردند - مهمترین آنها توسط جان ویتنی بود. فقط در اوایل دهه 1960 بود که رایانه های دیجیتال به طور گسترده ای تاسیس شدند ، راه های جدیدی برای گرافیک رایانه ای ابتکاری شکوفا شد.
 در ابتدا ، استفاده ها عمدتا برای اهداف علمی ، مهندسی و سایر اهداف تحقیقاتی بود ، اما آزمایشات هنری از اواسط دهه 1960 ظاهر شد - به ویژه توسط دکتر توماس کالورت. در اواسط دهه 1970 ، تلاشهای زیادی از این دست در رسانه های عمومی آغاز شد. بسیاری از گرافیک های رایانه ای در این زمان شامل تصاویر دو بعدی هستند ، اگرچه به طور فزاینده ای با افزایش قدرت کامپیوتر ، تلاش برای دستیابی به رئالیسم 3 بعدی مورد تأکید قرار گرفت. در اواخر دهه 1980 ، 3 بعدی واقع گرایانه در فیلم های سینمایی ظاهر می شد و تا اواسط دهه 1990 به حدی پیشرفت کرد که بتوان از انیمیشن سه بعدی برای کل تولید فیلم بلند استفاده کرد.

جان ویتنی

 حلقه نمایشی کار جان ویتنی. همچنین ویتنی و تکنیک هایی که او با این دستگاه ایجاد کرد همان چیزی بود که باعث شد داگلاس ترامپول جادوگر جلوه های بصری از روش اسکن شکاف استفاده کند.

 

 

تفاوت مفهوم دو بعدی و سه بعدی

 

2D Slides

 

 

اسلایدهایی که هر کدام یک پرتره یا پوز ثابت هستند.

 

 

 

3D Models

3D به درک مفهومی و تفکر بصری و مکانی کمک می کند. مدل های سه بعدی متحرک اشیا را در فضا به شیوه ای که متن و تصاویر نمی توانند نمایش دهند، به نمایش می گذارند.

 

تفاوت مفهوم دو بعدی و سه بعدی