وبلاگ

نرم افزارهای تولید انیمیشن کامپیوتری

نرم افزارهای تولید انیمیشن کامپیوتری

 

دو بعدی

 

موهو

پیش از این با نام Anime Studio به بازار عرضه شده بود یک برنامه انیمیشن دوبعدی مبتنی بر وکتور اختصاصی است که توسط Lost Marble LLC توزیع شده است. دو بسته مختلف به فروش می رسد: Moho Pro  به عنوان "ابزار انیمیشن همه در یک" برای حرفه ای ها و هنرمندان دیجیتال. یک نرم افزار انیمیشن دوبعدی قدرتمند که قدرتمندترین فناوری انیمیشن را با پیشرفته ترین ابزارهای حرفه ای انیمیشن ترکیب می کند - پلت فرم انیمیشن کاملاً حرفه ای و پر فروش است. و Moho Debut- که به عنوان "روش سرگرم کننده ، سریع و مقرون به صرفه برای ایجاد کارتون ها و انیمیشن های شخصی در عرض چند دقیقه" توصیف شده است - مانند نسخه حرفه ای است اما از نظر اندازه تصویر محدود است ، همچنین شامل برخی از پیشرفته ویژگی های موهو پرو نمیباشد. Moho برای ویندوز و macOS به زبان های انگلیسی ، اسپانیایی ، فرانسوی ، روسی ، آلمانی ، چینی (ساده شده) ، چینی (سنتی) و ژاپنی در دسترس است. (نسخه بسیار قدیمی لینوکس دیگر در دسترس نیست).

 

اسکج بوک

Autodesk SketchBook Pro یا اسکچ بوک یکی دیگر از نرم افزار های قدرتمند سایت Autodesk بوده امکان طراحی و نقاشی حرفه ای به صورت دیجیتال رو برای شما مهیا می کند ، همه از جمله طراحان حرفه ای ، طراحان مفهومی ، هنرمندان کمیک ، عاشقان مانگا از این نرم افزار برای طراحی حرفه ای استفاده می کنند نرم افزار  Autodesk Sketchbook Pro از قلم دیجیتالی پشتیبانی می کند که شما می توانید بسیار آسان و سریع با استفاده از این نرم افزار طراحی کنید و با بهره بردن از ابزار های طراحی فوق العاده ی موجود در این نرم افزار تمامی ایده های طراحی خود را پیاده سازی کنید.  این نرم افزاری ابزاری قدرتمند در تولید انیمیشن فریم به فریم می باشد.

 

تون بوم هارمونی

Toon Boom Harmony کارآمدترین و خلاقانه ترین نرم افزاری است که تاکنون برای ایجاد انیمیشن های استاندارد ساخته شده است. این نرم افزار بر مبنای یک سیستم پایگاه داده مرکزی است، در صنعت انیمیشن سازی سینما و تلویزیون بسیار طرفدار داشته و محیط کاری آن تمام ابزارهای مورد نیاز برای انیمیشن سازی حرفه ای را در اختیار یک هنرمند قرار می دهد تا بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری یک پروژه انیمیشن سازی را شروع کرده و به اتمام برسانند. با استفاده از Harmony می توانید پروژه ی انیمیشن سازی خود را با ترکیبی از ابزارهای سنتی و دیجیتالی به نتیجه برسانید. در واقع قادر خواهید بود تا قوانین، اصول و گردش کاری کلاسیک انیمیشن سازی را با استفاده از ابزارهای مدرن پیاده سازی نموده و سرعت کار خود را افزایش و میزان خطا، هزینه و خسارات را به حداقل برسانید.

 

تی وی پینت

 TVPaint Animationیکی از بهترین نرم افزارهای طراحی انیمیشن‌های ۲بعدی است. این نرم افزار چیزی بجز ابزارهایی برای حرفه ای‌ها در خود جا نداده است.نرم افزار TV Paint Animation سرعت کار کردن شما را به طور بسیار عجیبی افزایش میدهد و برای خلاقیت شما هیچ گونه محدودیتی ایجاد نمیکند.

 

 

پنسل تودی

Pencil2D یک نرم افزار انیمیشن / طراحی برای macOS ، ویندوز و لینوکس است. به شما امکان می دهد با استفاده از هر دو بیت مپ و گرافیک برداری ، انیمیشن دستی (کارتونی) ایجاد کنید. Pencil2D رایگان و منبع باز است.

 

 

افتر افکتس

Adobe After Effects یک برنامه جلوه های بصری دیجیتالی ، گرافیک حرکتی و برنامه ترکیبی است که توسط Adobe Systems ساخته شده و در مراحل پس از تولید فیلم سازی ، بازی های ویدیویی و تولید تلویزیونی استفاده می شود. از جمله ، از After Effects می توان برای کلید سازی ، ردیابی ، آهنگ سازی و انیمیشن استفاده کرد. این برنامه همچنین به عنوان یک ویرایشگر غیر خطی ، ویرایشگر صوتی و رمزگذار رسانه ای بسیار اساسی عمل می کند. در سال 2019 ، این برنامه برای موفقیت علمی و فنی برنده جایزه اسکار شد.

 

ادوب انیمیت

Adobe Animate یک برنامه انیمیشن رایانه ای و مولتی مدیا است که توسط Adobe Inc توسعه یافته است. Animate برای طراحی گرافیک برداری و انیمیشن برای مجموعه های تلویزیونی، انیمیشن آنلاین ، وب سایت ها ، برنامه های وب ، برنامه های وب غنی ، توسعه بازی ، تبلیغات تجاری و سایر پروژه های تعاملی استفاده می شود.

 

 

 

;