وبلاگ

معرفی عوامل انیمیشن (2)

معرفی عوامل انیمیشن (2)

 

متحرک ساز استاپ موشن- Stop Motion Animator

انیماتورهای Stop Motion از مدل ها ، عروسک ها یا خاک رس برای ایجاد فیلم های متحرک ، تبلیغات تلویزیونی و سرگرمی های مارک دار استفاده می کنند. به انیمیشن Stop motion فریم توقف ، انیمیشن مدل ، انیمیشن عروسکی و انیمیشن سفالی نیز گفته می شود.

انیماتورهای Stop Motion هنر عکاسی ، مهارت روایی و توانایی دستکاری در نور و محاسبه زوایا را برای ایجاد انیمیشن Stop Motion  بدون دستکاری دیجیتالی در آن ترکیب می کنند. انیماتور تصاویری از اشیا، ، شخصیت ها یا صحنه هایی ایجاد می کند که آنها را در موقعیت های مختلف نشان می دهد. وقتی تصاویر با هم اجرا می شوند ، به نظر می رسد که جسم به تنهایی در حال حرکت است. این یکی از منحصر به فردترین اشکال انیمیشن را ایجاد می کند که نه کارتونی است و نه شبیه انیمیشن های رایانه ای است.

 

طراح بازی کامپیوتری- Video Game Designer

طراحان بازی های ویدیویی از ترکیبی از فناوری، علوم، مهندسی، ریاضیات ، طراحی ، هنر ، انیمیشن و موارد دیگر برای ساخت بازی های رایانه ای و ویدیویی برای انواع کنسول های بازی استفاده می کنند. برخی از پرفروش ترین کنسول های بازی ویدیویی شامل PlayStation و PlayStation 2،3 و 4 ، Nintendo DS ، Game Boy / Game Boy Color ، Nintendo Wii و Xbox 360 است. بازی های ویدیویی که طراحان میلیاردها دلار درآمد کسب می کنند هر ساله. طراحان بازی های ویدیویی ممکن است با استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی رایانه ای کد بنویسند ، برخی وظایف مدیریت پروژه را دارند و برخی دیگر ممکن است نسخه های اولیه بازی های ویدیویی را آزمایش کنند.

 

کارگردان انیمیشن- Animation Director

کارگردان انیمیشن تیم های انیمیشن را جذب و هماهنگ می کنند. آنها هر تیم را از ابتدا تا انتهای یک تولید فیلم انیمیشن هدایت می کنند. کارگردانان انیمیشن به طور معمول سالها تجربه در صنعت هنر و انیمیشن دارند. به همین دلیل ، در میان دیگران ، کارگردانان انیمیشن بیشترین افراد حرفه ای در صنعت سرگرمی هستند.

علاوه بر استخدام ، هماهنگی و مدیریت تیم های انیمیشن ، کارگردانان انیمیشن با تفسیر مختصر و انتقال آنها به تیم انیمیشن ، با کارگردان (شخصی که به طور کلی تولید را بر عهده دارد) کار می کنند. در طول مراحل تولید ، کارگردانان انیمیشن تمام کارهای تولید شده توسط انیماتورها و دستیارها را بررسی می کنند. آنها در مورد برنامه های طولانی تر در مورد برنامه ، بودجه و بازده به بخش تولید پاسخ می دهند.

این وظیفه کارگردان انیمیشن است که اطمینان حاصل کند که خواسته های خلاق و الزامات تولید برآورده شده است ، به این معنی که مدیر انیمیشن باید بتواند با هر دو بخش مذاکره کند تا به بهترین توافق برای تولید برسد.

 

طراح پس زمینه- Background Painter

طراحان پس زمینه وظیفه ایجاد زمینه برای فیلم های انیمیشن و اکشن زنده را دارند. یک نقاش پس زمینه ممکن است یک نقاشی کاملاً مات مانند یک روستا یا یک خط آسمان ایجاد کند ، جایی که انیمیشن یا کنش زنده فقط در چند نقطه اتفاق می افتد. این نیاز به مهارت های پیشرفته در زمینه ایجاد زمینه های 2D و 3D دارد. نقاشی های زمینه می توانند به صورت دستی ، از طریق رایانه یا هر دو برای کارهای اکشن متحرک و زنده ، پس زمینه را ترسیم ، نقاشی یا خلق کنند. این افراد خلاق با حس قدرتمندی از ترکیب ، طراحی ، رنگ و متناسب سازی زمینه هایی را برای شخصیت ها و اشیا design طراحی می کنند تا به صورت طبیعی در آنها زندگی و حرکت کنند. برخی از انواع مختلف نرم افزارهای مورد استفاده شامل مایا ، فتوشاپ و ایلوستریتور است.

 

 

کاریکاتوریست یا نقاش کارتون-  Cartoonist

کاریکاتوریست ها کارتون های تبلیغاتی ، سیاسی ، اجتماعی و ورزشی می کشند. برخی از کاریکاتوریست ها با هنرمندانی کار می کنند که ایده یا داستان را خلق می کنند و زیرنویس می نویسند و گاهی کاریکاتوریست ها خودشان زیرنویس می نویسند. بیشتر کاریکاتوریست ها علاوه بر مهارت در طراحی ، دارای استعدادهای انتقادی ، کمیک یا نمایشی هستند.

در صنعت انیمیشن ، کاریکاتوریست ها نقاشی هایی از شخصیت ها ، محیط ها و اشیا را برای تولیدات کوچک و بزرگ ارائه می دهند. وظایف اضافی ممکن است شامل ایجاد حالات و الگوهای رنگی ، اقدام نمایشی و ایجاد و نقاشی صحنه های پس زمینه باشد. کاریکاتوریست ها ممکن است شخصیت ها و صحنه ها را به صورت دستی، روی رایانه یا ترکیبی از این دو نقاشی کنند.کاریکاتوریست های تلویزیونی و سینمایی ممکن است کارتون های متحرک بکشند ، نقاشی های مدل و طرح هایی از شخصیت ها را تهیه کنند و جلوه های ویژه ای را برای پروژه های انیمیشن ترسیم کنند.

 

انیماتور شخصیت-  Character Animator

انیماتورهای شخصیت با استفاده از نرم افزار انیمیشن ، مدل سازی سه بعدی ، انیمیشن های دو بعدی و حتی عروسک سازی شخصیت ها را ایجاد و طراحی می کنند. این متخصصان خلاق شخصیت هایی را تولید می کنند که از جنبش برای گفتن یک داستان استفاده می کنند ، چه برای فیلم ، تلویزیون ، بازی های ویدیویی یا برنامه های تلفن همراه.

انیماتورهای کاراکتر با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای مانند MotionBuilder 3D ، Flash Professional ، LightWave ، Maya و سایر برنامه ها ، شخصیت های متحرک را برای تعامل در محیط های دیجیتالی دستکاری می کنند. آنها همچنین استوری بورد می کشند ، مدل می سازند و محیط طراحی می کنند. انیماتورهای شخصیت با مهندسین صدا کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که حرکات با صدا هماهنگ است و برای کمک به ایده پردازی و توسعه مفاهیم با مشتری کار می کنند.