وبلاگ

نرم افزارهای تولید انیمیشن کامپیوتری

نرم افزارهای تولید انیمیشن کامپیوتری

 

سه بعدی

 

تری دی مکس

محصول اصلی 3D Studio توسط گری یوست و گروه Yost برای پلتفرم DOS  ایجاد شده و توسط Autodesk  منتشر شده است.. پس از انتشار ، این محصول برای سیستم عامل Windows NT  بازنویسی شد و به  3DStudio MAX تغییر نام داد. این نسخه نیز در اصل توسط گروه Yost ایجاد شده است. و در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین نرم افزارهای حوزه ساخت و تولید انیمیشن کامپیوتری محسوب می گردد.

3ds max: $1,700 /year

مایا

Autodesk Maya که معمولاً فقط به اختصار Maya  گفته می شود ، یک برنامه گرافیکی رایانه ای سه بعدی است که روی ویندوز ، macOS و Linux  اجرا می شود و در ابتدا توسط Alias   ساخته شده است (Alias | Wavefront سابق) و در حال حاضر توسط Autodesk توسعه یافته است. برای ایجاد برنامه های سه بعدی تعاملی (از جمله بازی های ویدیویی) ، فیلم های متحرک ، مجموعه های تلویزیونی و جلوه های تصویری استفاده می شود.

Maya: $1,700 /year

سینما فور دی

از R21 ، تنها یک نسخه از Cinema 4D در دسترس است. این گزینه جایگزین همه نسخه های قبلی ، از جمله BodyPaint 3D می شود و تمام ویژگی های نسخه گذشته "Studio" را شامل می شود. با R21 ، همه باینری ها متحد شدند. هیچ تفاوتی فنی بین نسخه های تجاری ، آموزشی یا نسخه ی نمایشی وجود ندارد. تفاوت اکنون فقط در صدور مجوز است. در سال 2014 سینما 4DLite منتشر شد که همراه با Adobe After Effects Creative Cloud 2014 ارائه شده است. "Lite" به عنوان یک نسخه مقدماتی عمل می کند و بسیاری از ویژگی ها از آن دریغ شده است. این بخشی از مشارکت بین دو شرکت است ، جایی که یک افزونه تولید شده توسط Maxon ، به نام Cineware ، به هر نوع امکان ایجاد یک کار بدون نقص با After Effects را می دهد. نوع "Lite" به افتر افکت CC وابسته است و برای راه اندازی به برنامه دوم احتیاج دارد و فقط به عنوان یک بسته پلاگ این با AE CS از طریق Adobe به فروش می رسد.

Depends: 1 033,05 €

 

سافت ایمیج

Autodesk Softimage یک برنامه گرافیکی رایانه ای سه بعدی است که برای تولید گرافیک سه بعدی رایانه ای ، مدل سازی سه بعدی و انیمیشن رایانه ای تولید شده است. این نرم افزار که اکنون متعلق به Autodesk است و قبلاً Softimage | XSI نامیده می شد ، بیشتر در صنایع فیلم ، بازی های ویدیویی و تبلیغات برای ایجاد شخصیت ها ، اشیا و محیط های تولید شده توسط رایانه مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

Softimage/xsi: 0/year

زیبراش

ZBrush برای ایجاد مدل های "با وضوح بالا" (با بیش از 40 میلیون چند ضلعی است) برای استفاده در فیلم ها ، بازی ها و انیمیشن ها توسط شرکت های مختلف از ILM و Weta Digital گرفته تا Epic Games و  Electronic Arts استفاده می شود.  ZBrush از سطح تفکیک پذیری پویا استفاده می کند تا مجسمه سازان دیجیتال بتوانند تغییرات کلی یا محلی را در مدل های خود ایجاد کنند. ZBrush بیشتر به این دلیل شناخته شده است که می تواند جزئیات با فرکانس متوسط ​​تا بالا را مجسمه سازی کند.

Zbrush 2021: $895 · For individuals or small companies

 

بلندر

Blender مجموعه ای از نرم افزارهای گرافیکی رایانه ای سه بعدی رایگان و منبع باز است که برای ایجاد فیلم های متحرک ، جلوه های بصری ، هنر ، مدل های پرینت سه بعدی ، موشن گرافیک ، برنامه های سه بعدی تعاملی ، واقعیت مجازی و بازی های رایانه ای استفاده می شود. از ویژگی های Blender می توان به مدل سازی سه بعدی ، تکسچر ، شبیه سازی مایع و دود ، شبیه سازی ذرات ، شبیه سازی نرم بدن ، مجسمه سازی ، متحرک سازی، رندر ، موشن گرافیک ، ویرایش ویدئو و کامپوزیت اشاره کرد.